Думай як митець
Думай як митець // Вілл Гомперц // ArtHuss // Переклад: Марина Ільницька
Почну з того, що єдине, що мене відштовхувало від цієї книжки — це назва. Оцей імператив “думай” страшенно нагадав заги усіляких мотиваційок, які зазвичай нічого цікавого у собі не несуть (а ще назву книжки «Кради як митець»). Та і власне тема креативності мислення не є аж такою свіжою. Усе це заперечив її автор — Вілл Гомперц. Колись, прочитавши невеличкий уривок книжки «Що це взагалі таке?», мене захопив його стиль і підхід. У ній автор пояснює підходи відомих художників і пояснює їх стиль, а от у «Думай як митець» він обрав дуже цікаву тему — способи думання відомих художників і як це можна використати для себе.
Перше, чим вона зачіпає — у її креативності. Гомперц сам думає, як митець, і це чудово. Кожна історія пов’язана з відомими і не дуже іменами, але при тому дивує.
Про що він розповідає:
- прагматику художників — тут можливо було навести безліч прикладів, але автор згадує Ван Ґоґа і його спроби продати роботи. Так-так, історія про те, що він продав лише одну картину не нова, але сам факт важливий. Ван Ґоґ думав про продажі картин, і не оминав цієї тема, як звичний образ художника;
- вневненість та допитливість та Марину Абрамович. У цьому розділі про те. як митці роками вивчають якісь на перший погляд дрібниці заради мистецтва, і роблять це із абсолютною цікавістю, бо без цього ніяк;
- “кради як митець” — і тут чудова історія про Пікассо та малюнки, які потрапили на обкладинку, так-так, ці бики були на стінах доісторичних печер, а Пабло зробив із них сучасне мистецтво;
- скепсис художників і чому тут дуже важливий образ Давида (бо це сам процес думання!);
- великі та дрібні деталі — дуже класний розділ! про художника, який створював свої роботи із картин іншого художника, звертаючи увагу на деталі та «Дівчину з перловою сережкою» і точку входу у картину;
- відважність та особливий погляд і про те, як можна малювати війну, якщо був там, і якщо — ні;
І це ще далеко-далеко не все. І щодо тем і змісту. Читайте!
А ще книжка має додатки із картинами, про які розповідає автор. Це дрібниця, але важлива, часто такі книжки оминають таку дрібницю).
А ще вона має красиві сторінки із тематичними цитатами, які хочеться взяти в рамку і повістити на стіну (бо вони зовсім не банальні). Ось декілька із них:
/У кожної картини є точка входу. Маленька деталь, яка впадає в око й вабить до себе./ Люк Тюйманс
/Ернест Гемінґвей інколи витрачав години на однісіньке речення. Не тому, що намагався написати один бездоганний рядок тексту, а тому, що прагнув зробити саме те речення ідеально допасованим до попереднього з плавним переходом до наступного — і щоб воно заразом сприяло розвиткові сюжету. Він думав про велику картину й окремі деталі./
/Не бійтеся досконалості, вам ніколи її не досягнути./Сальвадор Далі
/Мистецтво не існує саме собою, воно стає мистецтвом через увагу, яку ми йому приділяємо./ Марсель Дюшан
/Не варто чекати натхнення — за ним треба бігати з палицею./ Джек Лондон
/Найжахливіші перешкоди — це ті, які ніхто, крім тебе, не може побачити./ Джордж Еліот
Comments
Post a Comment