Солнце не знает правых.
Солнце не знает неправых.
Солнце светит без цели кого-то согреть.
Нашедший себя подобен солнцу.
Японская пословица
Якось по поверненні в рідне
місто…
Під час вечірньої прогулянки,
Соломія зустріла давнього знайомого, місцевого архітектора Андрія.
— Привіт, Соломія! Радий тебе
бачити! Поспішаєш?
— Привіт, Андрій! Та ні, гуляю…
для мене зараз у Львові все якось по новому відкривається, я знову закохуюсь в
це місто, в його історію, атмосферу. До речі, саме навчання у Варшаві допомогло
мені переосмислити Львів, ті привілеї, що мають львів’яни… — Соломія
замислилась. А потім пояснила, — От я відчуваю до Львова те, наче я була
закохана, долею була полишена десь далеко в часі та просторі від мого кохання
та ось, я знову поруч і я все ще кохаю
— Хм… здається, ти романтична
особа… не бажаєш зараз піти до кіноклубу? Показувати будуть наче інтелектуальне
кіно… Нічний потяг до Лісабону зветься.
— Авжеж! Я справжній кіноман! —
а потім, заглядаючи йому в очі, — Залюбки складу тобі компанію! — беручи його
під руку, тихо промовила — Сподіваюсь, фільм таки глибокий…
Вони
швидко дістались кав’ярні, де по вівторках проводився кіноклуб. На вході, біля
дверей були написи польською, що збереглися ще за часів Речі Посполитої. В
середині Соломія помітила стенд з листівками. Серед написів «гіркувато-солодкий
спогад про айстро-угорський Львів» були печатки «Сто років Львівській кав’ярні».
На стіні, в рамочці, вислів Флобера: «Смак кави прекрасний, але не
зрозумілий. Потрібно навчитися розуміти і любити його, тільки за такої умови можна насолоджуватися
ним у повній мірі». Поруч висіли морські пейзажі, та старі модернові картини. Весь
інтер'єр кав’ярні був витриманий в стилі польського модерну 1900 років, досить
скромно і вишукано — небагато меблів, антикварні люстри, дерев’яний різьблений
креденс ще з тих часів. Все це створювало домашній затишок та камерну
атмосферу…
— Соломія,
чим тепер займаєшся у Львові? Як тобі тут після Варшави?
— Я
вчусь писати книгу… а так, мені добре у Львові, я стомилась від Києва за 5
років. В Варшаві були приємно, зараз часто згадую Польщу, свої мандрівки до
Гданська, Вроцлава, Познані, Бидгощі… якось Польща для мене відкрилась по
іншому, ніж я собі уявляла до подорожі.
—
Цікаво! Про що хочеш написати книгу?
— Про
людину, що шукає себе в житті, що втратила в автокатастрофі чоловіка, якого кохала
біля двох років, з яким в неї мало бути весілля…
—
Тож, вона загубила себе після втрати коханого?
—
Здається… та вона сильна… старається все те всередині переживати…
—
Тобто, ховає? — перепинив її Андрій.
— Продовжує
жити, працювати… занурюється в роботу. — не звертаючи увагу на його питання,
продовжує Соломія. — Вона працює в продажах. Багато подорожує… багато в неї
друзів, і, зрештою, вона розчиняється в тій суєті життя, через якийсь довгий
час вона зустрічає чоловіка, який дуже нагадує їй загиблого коханого, бо вони обидва
належать до творчих особистостей.
—
То про що книга?
—
Про конфлікт творчості і буденності, — повертаючись до Андрія, відповідає вона.
— Я намагаюсь віднайти те місце, де вони перетинаються… і що так сильно їх
різнить… і чому так часто творчих людей не розуміють звичайні люди… ой, та
багато всього!
В
цю мить світло згасло та розпочався довгоочікуваний фільм.
Андрій
ще деякий час думав про те, що розповідала йому Соломія:
«Її
історія нагадує її власне життя…»
Через
деякий час він відчув, наче хтось записує та перечитує його думки. І після того
повністю занурився у кінострічку, де герої поволі набували сенсу.
Comments
Post a Comment